Tesztfejléc

2014. március 13.

[Íróknak] Segédlet karakteralkotáshoz

Egy ötletes kérdőív igazán hiteles és valódi szereplők megalkotásához!

A novellák, regények és más írások legtöbbjének középpontjában a szereplők állnak - róluk szól a cselekmény, elmesélnek egy történetet. Mivel ők is emberek (vagy legalábbis érző lények), mint az olvasó, ezért nagyon fontos, hogy mennyire tud velük azonosulni, mennyire érdekli őt a szereplőid sorsa. Nem mindegy, hogy az olvasó kikért izgul, kiket szeret, gyűlöl, s kikkel örül vagy sír együtt - épp ezért hitelesek és hihetőnek kell lenniük.
Ebben szeretnék segítséget nyújtani az alábbi, úgynevezett "karakter készítő kérdőívvel".


Az eredeti angol változatot nem én csináltam, és sajnos nem jut eszembe honnan szedtem már, ezért nem írok bele saját nevet, copyright-os dolgokat vagy egyebeket meg hasonlókat, mert az nem lenne túl fair a készítőre nézve. Egyszóval tehát szabadon felhasználhatja akárki.

Én már több szereplők is alkottam a segítségével, szerintem hasznos kis kérdőív, mind kreativitásban, mind pedig rendszerezésben is segít.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés