Tesztfejléc

2014. augusztus 26.

Könyvkritika: Marie Lu - Legend

A hajdani Los Angeles partvidékét elöntötte a tenger. Észak-Amerika két nemzetre szakadt; a Köztársaság hadban áll a Kolóniákkal. A jómódú környéken, az elithez tartozó családba született, tizenöt éves June kivételes tehetség. Kötelességtudó, szenvedélyes, a haza iránt elkötelezett, nyitva áll előtte az út a Köztársaság legmagasabb katonai köreibe. A Lake Szektorban, a nyomornegyedben született, tizenöt éves Day a Köztársaság legkeresettebb bűnözője. De a szándékai korántsem olyan elítélendők, mint azt gondolnánk. Ők ketten két külön világban élnek, és talán sosem keresztezné egymást az útjuk, ám egy nap June bátyja gyilkosság áldozatává válik. Az első számú gyanúsított Day lesz. Ezzel kezdetét veszi a mindent eldöntő macska-egér játék, melyben Day kétségbeesett versenyt fut a családja életéért, miközben June elszántan igyekszik megbosszulni bátyja halálát. De az események megdöbbentő fordulatot vesznek. Rájönnek, kettejükben van valami közös, és azt is megtudják, milyen messzire hajlandó elmenni a hatalom, hogy megőrizze titkait.

Szóval amint láthatjátok, egy elég érdekes történetről van szó, amely csak részleteiben tartalmaz olyan elemeket, ami már megjelent valahol. Az első pillanattól kezdve sejtheti az olvasó, hogy valami lesz a két szereplő között.. De semmit sem szeretnék elspoilerezni. 

Nagyon sok ideje találkoztam már először ezzel a könyvvel, talán egy éve, amikor barangoltam a könyvesboltban. Akkor, amikor először olvastam el a leírást, valahogy nem fogott meg, most mégis valamiért elolvastam. 
Marie Lu amúgy egy kínai nő, aki idén lett 30 éves. munkásságát ezzel a könyvvel kezdte el, és a sorozat többi részével folytatta. A harmadik rész eredeti nyelven 2013-ban jelent meg. 

Az alaptörténet nem volt számomra olyan, hogy meghallok róla valamit, és egyből el szeretném olvasni. Sőt.. igazából nem volt olyan, hogy mindenképpen meg kellett volna vennem. De így, hogy elolvastam, már szeretném folytatni a második résszel a sorozatot. Csak előtte még meg akartam írni a kritikát. 

Szóval. A borító nekem nagyon elnyerte a tetszésemet. Amikor először láttam, csak azért olvastam el a tartalmát, mert nagyon nagyon megfogott. Egyszerű, letisztult, mégis tökéletes. Ilyennek kell lennie egy igazi borítónak. Még a színeket is nagyon eltalálták, mert általában a borítók vagy túl színesek, vagy pedig sötétek. Szóval ez pont kitűnik a többi közül. 

A szereplők 


  • Dan. tökéletesen felépített, rosszfiú, akiről mindenki azt hinné hogy nincsen gyenge pontja, mégis van. És ez mások számára szinte kiismerhetetlen, hogyha valaki nem foglalkozik komolyabban az üggyel. 
  • June. Néha egy kicsit az agyamra ment. Nekem annyira nem volt szimptaikus, mint egy főszereplőnek kellene, de ez nem jelenti azt, hogy nincsen jól kialakítva. A környezetébe tökéletesen illik. 
  • Thomas. WAAAAA. spoileres részben.
  • Metiast én annyira megszerettem. Tipikusan apai szerep, és mégis...
  • Jameson.. Nem elég hogy még a nevéből sem derül ki hogy milyen nemű, de mellette még idegesítő is...

Szerkezeti felépítés, nyelvezet


Kifejezetten tetszett, hogy váltogatta az írónő a személyeket, és hogy nem is olyan kevésszer. Igazán hatásos volt, hogy láthattuk mindig az adott személy szemszögéből az izgalmas eseményeket. 
A nyelvezete hatásos volt, és élethű. Nem látszott a Day szemszögéől írt részeknél, hogy nő az írója. És ezt nagyra becsülöm. Nem szeretem, hogyha valakinél nem működik ez, mégis úgy ír. 
Amikor váltás volt, nem csak a személy, de még a betűtípus is változott. Először fel sem tűnt, de a közepe táján ráeszméltem. Nagyon jó ötlet volt a szerkesztőktől. 

A történet eredetisége


A fordulatokat, a szereplőket, a történetet összevetve, szerintem eredeti volt. 
Nem csak eredeti, hanem izgalmas is, pedig a témából kifolyólag nem sokan gondolhatnak erre.

! SPOILER !

Thomas. eleinte még annyira szerettem. Szerethető. Volt. Még az elején. És ahogy egyre jobban mélyültünk bele a fő karakterekkel a kolónia dolgaiba, annál jobban utáltam meg én, és szerintem mindenki más.
Annyira tudtam hogy lesz valami köztük. Pontosabban hogy elkezd kialakulni köztük valami. De ez még csak az első rész...
Az utolsó spoileres dolog amiről beszélni szeretnék, az Metias halála. Nagyon sajnáltam hogy megtörtént vele, és bevallom eleinte nem is értettem. Day írta is hogy a vállába fúródott, de june mégis azt mondja hogy szíven találták. Aztán utána tisztázódott mindent. Sajnos. 
Picit meglepődtem, de így hogy utólag visszagondolok, érthető volt, hogy egy ilyen karakter meghalt.

Spoiler vége.

Összegzés


Mindent összevetve, szerintem fantasztikus könyv volt. A világa tökéletesen fel van építve, és az olvasó habár hirtelen kerül bele, mégis gyorsan "be tud illeszkedni". Mindenkinek ajánlom, aki szeretne egy fantasztikus sztorit olvasni, ami ráadásul még jól is van megírva.
  • A Miisz Art értékelése alapján 8.5 pontot kapott a könyv.
  • A moly.hu értékelése szerint 92%-ot kapott, ami elég jónak számít, főleg hogy nem csak 2-3 ember nyilvánította ki a véleményét. 
  • A goodreads értékelései szerint pedig 4,18 pontot kapott összesítve az 5-ből. Elég jó véleménnyel vannak róla az emberek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés